Ohutuspäev koos KiVa programmi rakendamisega.
Põlva Jakobi Koolis toimus projektipäev, mille keskmes oli ohutus ja KiVa programm, mille
eesmärgiks on ennetada koolivägivalda ning edendada turvalist koolikeskkonda. Üritusel
osalesid aktiivselt nii õpilased, õpetajad kui ka Punane Rist ja Transpordiamet. Töötoad olid
jaotatud vastavalt vanuseklassidele.
Korraldati mitmekesiseid tegevusi, sealhulgas pärlikaardi mäng, kus õpilased liikusid kooli
territooriumil ja otsisid värvikaarte. Iga kaart sisaldas küsimusi ja ülesandeid. Lisaks toimus
korgibingo, kus küsimused olid laiali jaotatud ning õpilased pidid õigete vastuste leidmise
korral koguma võimalikult palju korke 20 minuti jooksul. See tegevus arendas
meeskonnatööd ning soodustas teadmiste omandamist lõbusal viisil.
Valmistati KiVa plakateid, kus iga klass sai oma reegli. See tegevus aitas õpilastel sügavamalt
mõista KiVa programmi põhimõtteid ja kuidas need kehtivad igapäevaelus. Plakatite loomine
soodustas loovust ja koostööd, andes õpilastele võimaluse väljendada oma mõtteid ja ideid.
6. ja 7. klassi õpilased vaatasid filmi “Klass”, mis käsitleb koolivägivalda ning selle
tagajärgi. Filmi vaatamisele järgnes arutelu, kus õpilased said jagada oma mõtteid ja
tundeid, ning analüüsida, kuidas sellised olukorrad mõjutavad inimesi.
Töötoana viidi läbi ka peaasi.ee lehel Vaimse Tervise vitamiinitest, kus arutleti, kuidas toetada
oma vaimset heaolu. Samuti said 1. ja 2. klassi õpilased liikuda linnas koos bingoga, kus nad
õppisid liiklusmärke ja said osaleda erinevates tegevustes. Neile tutvustati liikluse ohutuse
põhimõtteid.
Kokkuvõte
Põlva Jakobi Kooli projektipäev oli mitmekesine ja hariv, tuues kokku erinevaid tegevusi, mis
aitas õpilastel mõista ohutuse olulisust ja edendada positiivset koolikeskkonda. Koostöö
Punase Risti ja Transpordiametiga rikastas üritust ning andis õpilastele võimaluse omandada
uusi teadmisi ja oskusi mängulisel viisil. KiVa programmi rakendamine ja vaimse tervise
teemad aitasid luua turvalisemat ja toetavamat koolikeskkonda, kus iga õpilane tundis end
väärtuslikuna ja kaitstuna.
Õpilaste tagasiside antud päevale oli positiivne ja sooviti, et selliseid päevi oleks koolis veel.
Kristi Paulson
sotsiaalpedagoog