Sai kah pidol käüdü.
Oppajaq Kaire ja Marju kuun direktri Padari Ivariga

Sai kah pidol käüdü.
Oppajaq Kaire ja Marju kuun direktri Padari Ivariga
20.märtsil tähistati ülemaailmset jutuvestmise päeva, mille puhul võtsid Põlva Jakobi Kooli õpilased ette põneva ja väärtusliku ettevõtmise. Õpetaja Anar Ruubeli algatusel taastati kunagine Mammaste Algkooli traditsiooniline jutuvestjate konkurss, kus osalesid õpilased alates teisest kuni seitsmenda klassini.
Konkursi teema oli „JULGUS“, mille alla olid õpilased valinud oma jutud, mis käsitlesid erinevaid eluaspekte alates isiklikest kogemustest kuni väljamõeldud lugudeni. Iga osaleja jagas oma lugu julgelt ja enesekindlalt, andes edasi sõnumi, et kõik, kes julgevad oma mõtteid jagada, on tegelikult juba võitjad.
Üritusel oli žürii, kuhu kuulusid Põlva Keskraamatukogu töötaja Ainika Mägi, Põlva Jakobi Kooli lasteaia õppejuht Katrin Karpson ja Põlva Kooli Mammaste maja raamatukoguhoidja Ariana Eerits. Kuigi žürii hindas esitlusi, ei määratud konkursil kohti. Kõik julged jutuvestjad said oma panuse eest tänukirja, kommikarbi ja vabaduse valida ühe raamatu.
Kohtume taas järgmisel aastal, et tähistada jutuvestmise päeva ja nautida uusi lugusid, mis toovad meie ellu inspiratsiooni ja julgust.
7.-8. märtsil toimus Tallinna Ülikoolis 40. emakeeleolümpiaadi vabariiklik lõppvoor, kuhu pääses ka meie kooli 7. klassi õpilane Lisette Jallai.
Au ja kiitus tublile Lisettele! Oleme uhked!
4.märtsil tähistasime vastlapäeva Mammaste Tervisespordikeskuses. Lapsed said võimaluse kelgutada, suusatada, aga ka õhupüssist laskmist katsetada. Sportlikud tegevused valmistasid ette õpetajad Ave-Lii Laas ja Marek Parksepp.
Aktuse kava panid kokku õpetajad Ester Liblik ja Anar Ruubel.
Fotod: Ave Kägo
Aitäh meie õpetajatele, meie õpilastele, meie peredele!
Meie kool ei ole vaid paik, kus õpitakse lugema, kirjutama ja arvutama. See on paik, kus kasvatame üles meie rahva tulevikutegijaid, meie järgmise põlvkonna eestvedajaid, kes viivad Eestit edasi. Täna saame pidada oma kooli, meie õpetajate ja õpilaste tegemisi vääriliseks osaks sellest suurest tervikust, mida nimetame Eestiks.
Põlva Jakobi Kool tähistas sõbrapäeva, pakkudes nii lasteaialastele kui ka õpilastele toreda päeva täis loovust, lõbu ja ühtekuuluvust.
Lasteaias said lapsed ise valmistada seepe, valides erinevaid värve, lõhnu ja kujundeid. Seebitegemine oli lastele väga meelepärane, nad said jälgida, kuidas seep järk-järgult taheneb. Lisaks sellele meisterdasid kõik lapsed oma käejälje, mis ühendati koolilastega ühisele seinale. Nii sai kõikide käejälgedest kokku moodustatud suur süda.
Koolis toimus sõbrapäeva laat, kus õpilased said osaleda erinevates toimetustes ja tegevustes. Üks nendest oli käejälje tegemine, millel olid erinevad kujundamisvõimalused, et iga õpilane saaks teha oma käejälje eriliseks ja meelepäraseks. Samuti ootas õpilasi küsimustik, kus tuli vastata sõbrapäeva teemalistele küsimustele.
Pärast sööki ootasid õpilasi klassijuhatajatunnid, kus nad veetsid aega kas mängides või vesteldes. Sõbrapäeva korraldasid Põlva Jakobi Kooli Õpilasesindus eesotsas president Mirelle Kirbitsaga ja KiVa tiim, kelle eesmärgiks oli pakkuda kõigile lastele ja õpilastele meeldejääv päev.
Meie kooli õpilased leiavad, et nad saavad aidata kaasõpilasi, et nad tunneksid ennast turvaliselt, teatades täiskasvanule, kui näevad kiusamist(77%). Hea sõbra omadused on järgmised: sõbralik, teistega arvestav, hooliv, kaastundlik, abivalmis, hea kuulaja ja kaaslast märkav. Selleks, et olla ise hea sõber, peab olema teistega arvestav(52%) ja sõbralik(54%). Kui õpilane saaks olla õpetaja, siis ta teeks järgmist: grupitööd, liikumisülesanded ja mängulised tegevused; õpetaks, et ei teeks seda, mida sa ei taha, et sulle tehakse; kedagi ei jäeta välja. Õpetan tarkust, sõbralikkust ja kuidas olla hooliv ning abivalmis. Õpilaste arvates on kõige sõbralikum õpetaja Ave-Lii Laas (liikumisõpetaja).
Kokkuvõttes oli Põlva Jakobi Kooli sõbrapäev täis toredaid tegevusi, mille kaudu lasteaialapsed ja õpilased said näidata oma sõprust ja ühtekuuluvust, luues meeleoluka ja sooja õhkkonna, kus igaüks tundis end oodatuna ja hinnatuna.
Kristi Paulson
sotsiaalpedagoog
7.klassi tüdrukud valmistasid käsitöötunnis poistele tehnoloogiatunni tarbeks põlled.